FILM: Darbareye Eli

Som sagt, så såg jag på fiiilm idag och inte vilken film som helst, utan Darbareye Eli.

Okej, ska vara ärlig. Började skriva om handlingen men märkte att det blev för mycket och när jag försökte kortfatta filmen så gick det helt enkelt inte.
Men bara så ni vet på ett ungefär så handlar det om ett gäng som åker till shomal (norra Iran) för semester i några dagar. Alla som åker är husbands & wives, förutom Eli och Ahmad som alla försöker para ihop. MEN, något hemskt händer...
Som sagt, en vääldigt väldigt spännande film och man kommer VERKLIGEN in i den. Seriöst, jag satt och oroade mig för vad som skulle hända heeela jäävlaa tiden.
Rekommenderar den verkligen.
Filmens bästa skådespelare: Golshifteh Farahani, såklart.

Image and video hosting by TinyPic

// Sarina @ PerSianMuZic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0