MUZIC/CLIP: IROONIE L.A - ZEDBAZI & TM BAX

Fii faaan vad jag älskar ZEDBAZI. Ärligt, kärleken jag har till dom är obeskrivlig. Några av de bästa iranirapparna nånsin. Dom är så uppriktiga och säger alltid vad dom tycker och tänker. Så fuckin äkta! Jag älskar sånt.
Anledningen till att jag ens skriver så här mycket skit är såklart för att de har släppt ut en ny låt, som e så fuckin härlig och den stämmer in så bra.
Som ni ser så står även TM BAX med där uppe eftersom att de var med och producerade låten, så kärlek till dom också. 
IROONIE L.A heter låten och handlar om alla "vatanforoosha" som så fort de lämnat Iran och sätter sina fötter på utländsk (i de här fallet amerikansk) mark glömmer allt om var de är ifrån. De lämnar sin stolthet på Teherans flygplats.
De flesta Iranier är som jävla kameleonter, alltid ska de smälta in, det spelar ingen roll vart de är.
De kan inte säga "Vi är Iranier och stolta, hata om ni vill vi skiter i".
Nej nej, utan de byter hårfärg, stylar om sig helt, snackar med utländsk dialekt (även fast de kanske växt upp i Iran och bott där i hela sitt liv så ska de leka "fina" genom att bryta med utländsk dialekt när de snackar persiska, gaaah hatar det o tro mej, det är de absolut fulaste som finns) OCH många går t.o.m så fuckin långt så de byter NAMN och EFTERNAMN. ALLT för att passa in. Känner hur många iranier som helst som allt de här stämmer in på. Så skämmiga.
Man, haha, behövde verkligen skriva av mig lite. Har så mycket mer o säga om dom här människorna men låter er slippa plågas me de idag.

NEJ har inte glömt lägga upp låten hahaha, utan den kommer i nästa inlägg med nedladdningslänk o cover o lyrics o allt!

// Amir @ PerSianMuZic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0